Välineistä

Se, että vaikka me itse pohdimmekin näitä kysymyksiä laajastikkin ja jokainen varmasti omalla tahollaan taiteilijana, niin ovatko taiteilijat kuitenkin enemmän ajattelijoita kuin niitä toteuttajia ja siksi kaupallinen maailma olisi saanut ns. vallan koska kaupallinen maailma on täynnä tehokasta välinekeskeisyyttä.


Välinekeskeisyys sisältää tässä ajatuksessa siis paitsi välineet esim. analyysit, tutkimukset ja suunnitelmat kuten liiketoimintasuunnitelma ja niiden välineiden apuvälineet kuten esim. markkinointitutkimuksen jotka lähtevät tarvehierarkia portaikkoajattelusta, joka tietyssä mielessä lokeroi asiat palasiksi strategioineen eli LUO itsessään juuri pohjan kaupalliselle ajattelulle ja maailmankuvalle jo itsessään.


Voiko siihen rulettiin hyppäämällä jotenkin ohittaa karikot jotka siitä seuraavat.? Vai seuraavatko ne jokatapauksessa itsestään selvästi. Ajatus ei ole teko. Teko kuitenkin määrittelee varsinaista tapahtumaa eli AJATUS itsessään ei ns. pelasta.