PARISUHTEESTA TAI PARI SUHDETTA?              <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Minä olen välttänyt kaikki ne vääryydet jotka menneet sukupolvet ovat tehneet vaihe.

Koska minä olen täydellisen oman maailmankuva illuusioni vanki vaihe.

 

Siinä vaheessa alkoi näkymään ja kourintuntuvasti tuntumaan myös se, että kaikki ei ollutkaan enää niin täydellistä ja hallittavissa olevaa kuin taydellisen ideaalikuvan hallitseminen olisi tarvinnut.

Toinen ihminen ei olekkaan mikään eloton objekti, jota voi muokata mielin määrin, ei koskaan edes ollut ollutkaan.

 

Että toista ihmistä ei oikeasti edes tunne ja kuka on se toinen?

 

Onko se se ihminen joka on vieressäsi vai kenties joku muu?

 

Ymmärsin, että toinen on elävä ihminen ja täysin erilainen kuin olin kuvitellut ts. Mies onki aivan erilainen kuin omassa päässä luotu illusionäärinen epäseksuaalinen (isä) /perhefantasia.

Että olinkin loppujen lopuksi elänyt ja toistanut aivan samoja virheitä kuin edellisetkin sukupolvet, vain eri muotoisina, mutta tosiasiassa pohjimmiltaan kuitenkin samoja virheitä vain ja ainoastaan  eri kuorissa.

Hirveä itseinho ja itseviha vaihe, jossa oikeastaan kaikki omat piirteet olivat jotenkin haitallisia ja vahingollisia kaikelle.

 

Yritin jopa ajatella, että jokin ominaisuus on kuin lapsen joka vierotetaan tutista ja siksi yritin poistaa nämä ei toivotut ominaisuudet itsestäni, kuin ruton tai muun taudin.

 

Tässä vaiheessa tajusin, ettei tämä elämä olekkaan pelkästään minusta itsestäni kiinni, etten se olekkaan minä joka voi vaikuttaa kaikkeen ja kaikkiin.

 

Pikkuhiljaa aloin nähdä maailmaa myös ulospäin itsestäni.

 

En enää tarkastellutkaan itseäni ulkopäin vaan katsoin maailmaa isestäni ulospäin.

 

Oli valtavia maailmanyhteyteen kuulumisen tunteita.

 

Että minä kuulun maailmaan ja maailma kuuluu minuun tunteita. Että kaikki on yhtä suurta kosmosta, jossa minä olen pieni muurahainen.

 

Kaiken tämä löytymiseen ja löytämiseen olin tarvinnut toista ihmistä eli parisuhdetta, joka täyttäisi minun omat tarpeeni ja illuusioni perhefantasiasta.